У найближчі 2-3 місяці на первинному ринку житла Києва очікується радикальний перерозподіл існуючого попиту. Про це повідомила директор з маркетингу багатофункціонального житлового комплексу POLARIS Home & Plaza Анжеліка Саакян.
За словами експертки, увагу потенційних покупців буде прикута переважно до об'єктів нових форматів на початковій стадії будівництва, які найбільш інвестиційно привабливі з прибутковістю до 30-50%, а також на об'єкти, де будівельні роботи підходять до кінця або вже завершені.
«Ще в січні-лютому до 70% всього існуючого попиту було сконцентровано на об'єктах нових форматів житла, таких як багатофункціональні житлові комплекси,«місто в місті», live-work-play. Після карантину частка об'єктів цих форматів в структурі продажів може перевищити 80-85%», - зазначила вона.
За її даними, зараз на ринку спостерігається істотне збільшення відкладеного попиту, і до кінця карантину він практично в 2-2,5 рази перевищить кількість реальних угод.
«У перший тиждень карантину відкладений попит був на рівні близько 15% (1 продана квартира до 6-7 відкладених покупок), а до початку травня відкладений попит складе 10-15 відкладених придбань до 1 проданої квартирі», - зазначила Анжеліка Саакян.
Вона вважає, що в перші 2-3 тижні після закінчення карантину або після істотного пом'якшення його умов, що дозволяють людям вести більш-менш звичний, «докарантінний» спосіб життя, очікується сплеск активності на первинному ринку.
Анжеліка Саакян нагадала, що, починаючи з другої половини травня, за даними НБУ, громадяни України зняли з депозитів близько 4 млрд. грн і 12 млн. доларів. Експерт допускає, що близько 60-70% цих коштів може бути вкладено в придбання житла на первинному ринку, переважно з інвестиційною метою.
«Забудовники чекають, що після закінчення карантину попит на первинне житло може значно збільшиться. В основному це торкнеться об'єктів нових якісних форматів, які складають до 30% від всього житла, що будується», - сказала вона.
При цьому Анжеліка Саакян, вважає, що вибір покупця багато в чому буде залежати від реноме самого забудовника, від якості і функціональності запланованого інфраструктурного комплексу та місця розташування проекту, від очікуваного рівня інвестиційного доходу, а також від того, чи має девелопер достатньо коштів, щоб вести будівництво і не залежати від коштів покупців.
«Попит на об'єкти нових форматів переважно на початкових стадіях будівництва може збільшиться на 15-20%. Саме грамотна концепція інфраструктурної складової ЖК може стати вагомим аргументом при виборі квартири потенційним покупцем: на даний момент 6 з 10 покупців свій вибір засновують не тільки на ціні, вони звертають увагу на якість, наповненість, концепцію інфраструктурного комплексу в майбутньому житловому комплексі», - підсумувала Анжеліка Саакян.