Найближчі півроку покупці віддаватимуть перевагу квартирам у будинках підвищеної комфортності

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
Масив

У найближчі півроку покупці будуть орієнтовані на придбання квартир в об'єктах нових форматів.

Про це повідомив керівник проекту RUSANIV RESIDENCE Олександр Ізаров.

За його словами, дана тенденція викликана, перш за все, зниженням купівельної активності в період карантину і конкуренцією, що посилилася між забудовниками.

«Вартість квартири в новобудові, як і раніше важлива для покупця. Але тільки лише на ціну зараз орієнтується не більше 20%. Основна частина покупців націлена на придбання високоліквідних об'єктів з розвиненою концептуальної інфраструктурою», - розповів експерт.

На його думку, кожен девелопер хоче швидко продати те, що він будує і отримати при цьому максимальний прибуток.

«Але реалії ринку такі, що без вкладень в якість самого проекту, в його продуманий інфраструктурний комплекс, забудовнику все складніше залучати покупця», - зазначив він.

Він нагадав, що на сьогоднішній день в Києві будується близько 60 об'єктів нових форматів, вкладення в інфраструктуру яких складають до 20-30% від кошторисної вартості проектів. При цьому Олександр Ізаров підкреслив, реалізація таких проектів, щоб не залежати від купівельної кон'юнктури, вимагає достатніх фінансів, які можуть досягати до 60% від собівартості житлового комплексу.

«На сьогоднішній день, щоб реалізувати якісний концептуальний проект, забудовнику необхідні власні кошти, які можуть перевищувати 300 млн. грн. Перш за все ці кошти повинні бути спрямовані на сам процес будівництва (до 1 року), на розробку грамотної концепції, на створення об'єктів інфраструктури на території ЖК, на ефективний маркетинг. Є прямий зв'язок між якістю проекту та наявністю фінансування: концептуальний проект неможливо реалізувати, спираючись тільки на кошти, залучені від продажу квартир», - зазначив експерт.

На його погляд, в найближчі 2-3 роки кількість концептуальних проектів може зрости до 45-50% від усього обсягу будівництва.

На думку експерта, на даний момент найбільший потенціал зі створення якісно нових житлових комплексів нових форматів, перш за все за рахунок рекреаційних можливостей локації, потреби в такому житлі, а також через відсутність значущого пропозиції, знаходиться в лівобережній частині Києва (в Дарницькому і Дніпровському районах), а також окремих районах на Правом березі (Оболонському і Подільському районах).

«Первинний ринок зазнає істотних змін, об'єкти нових форматів, по суті, встановлюють нові стандарти житла. І в найближчій перспективі кількість концептуальних проектів може збільшиться в 2 рази, переважно за рахунок будівництва таких житлових комплексів на Лівому березі Києва», - сказав він.

У свою чергу Женя Баглай, концептолог і засновник SQM Experts, звернула увагу на те, що заявлений клас об'єкта і вартість квадратного метра залежить від комфортної і продуманої інфраструктури - або в найближчому оточенні до споруджуваного ЖК, або таку інфраструктуру повинен створити девелопер. За її словами, успішний ЖК - це окрема «екосистема», сукупність об'єктів інфраструктури, що дозволяють вирішувати максимальну кількість необхідних питань максимально близько до будинку або в самому ЖК.

Так, за даними SQM Experts, у період з 2020 по 2022 рік у Дніпровському, Дарницькому та Деснянському районах буде побудовано лише 44 ЖК, що становить близько 15% від усього запланованого до здачі в експлуатацію житла в Києві. При цьому на 2022 рік заявлено лише 9 ЖК.

Що стосується поділу на класи, то на Лівому березі буде побудовано переважно об'єкти комфорт-класу - 41 ЖК (93%) від усіх заявлених об'єктів: в Дарницькому районі - 23 ЖК, в Дніпровському - 10 ЖК і в Деснянському - 8 ЖК. У кожному з цих районів буде побудовано по 1 об'єкту бізнес-класу.

«Лівий берег має прихований потенціал щодо розвитку як об'єктів бізнес-класу, так і об'єктів нових форматів. Саме в цій частині Києва існують цікаві ділянки, а також своя аудиторія, потреби якої в комфорті, новому стилі життя можна втілити в будівництві, наприклад, багатофункціональних житлових комплексів», - зазначила Женя Баглай.

Що стосується додаткових переваг житлових комплексів, що будуються на Лівому березі Києва, то згідно з дослідженням SQM Experts, у 70% об'єктів забудовники роблять акцент на озелененій території, ландшафтному дизайні або наявності поблизу вже існуючих «зелених» зон. У 60% передбачені двори закритого типу (закрита територія житлового комплексу або двори без авто). У 23% ЖК передбачені власні набережні або доступ до води, в 20% об'єктів заплановано відеоспостереження, а в 11% - пропонуються квартири «під ключ».

У 94% житлових комплексів Дарницького та Дніпровського районів, як найбільш забудовуються в лівобережній частині Києва, передбачено створення комерційних площ, при цьому в 90% дані площі реалізуються за принципом самозаполнения орендарями - без концептуальної складової і обов'язкового профілю приміщень, і лише 10% передбачені для подальшої здачі в оренду.

Разом з тим 54% площ передбачено під конкретні інфраструктурні об'єкти, які передбачають попередній пошук потенційних операторів і спеціалізовану підготовку приміщень.

Крім цього в 20% об'єктів, що будуються Дарницького і Дніпровського районів передбачений власний ТЦ, в 23% - супермаркет, в 40% - приватний дитячий сад, в 17% - приватна школа і в 17% - фітнес-клуб.

На сьогоднішній день, як вважає Женя Баглай, для об'єктів нових київських форматів, як найбільш затребуваних у покупців, важливим є наявність великих фітнес-клубів з басейном, коворкінг, дитячий сад, дитячий розважальний центр, супермаркет, аптека, магазини товарів повсякденного попиту, ресторани, простір для проведення дозвілля з ресторанним обслуговуванням.

«Сучасний покупець налаштований на те, щоб в його будинку все було «під рукою», бажано, щоб для відвідування більшості об'єктів не потрібно було навіть виходити на вулицю. У найближчій перспективі саме такий концептуальний підхід в будівництві житла може стати домінуючим на київському ринку житла», - підсумувала Женя Баглай.