При в'їздах в населені пункти облаштовуватимуть засоби примусу зниження швидкості

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
1

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України пропонує впровадити європейську практику обов’язкового створення спеціальних технічних засобів для зниження швидкості руху на українських трасах при в’їздах у населені пункти.

Про це порталу нерухомості «МЕтри» повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

Заступник міністра зазначив, що у проекті змін до державних будівельних норм щодо проектування доріг загального користування міститься обов’язкова вимога - при будівництві нових та реконструкції існуючих трас влаштовувати спеціальні острівці у напрямку населених пунктів. За можливістю такі засоби безпеки мають передбачатися і при капітальному ремонті.

«Внаслідок ДТП в Україні щорічно гине близько 4 тис. людей. З них майже 20% - внаслідок перевищення безпечної швидкості. Ми продовжуємо створювати заходи для підвищення безпеки на дорогах. Особливо це стосується ділянок дороги при в’їзді в населені пункти, де швидкість має бути значно нижча, ніж на трасах. Тому під час оновлення ДБН пропонується запровадити ще одну європейську практику - проектувати спеціальні острівці на трасах при в’їздах у населені пункти. Вони мають напівовальну форму і штучно створюють вигини проїзної частини, чим змушують водіїв знижувати швидкість і бути більш уважними за кермом», - пояснив Лев Парцхаладзе.

В Європі така система називається «traffic calming» та включає в себе комплекс заходів із дизайну доріг та створення штучних звужень та нерівностей з метою уповільнення дорожнього руху або зменшення кількості транспортних засобів.

За словами Лева Парцхаладзе, ці зміни дозволять унеможливити перевищення дозволеної швидкості руху на трасах, сприятимуть зменшенню кількості ДТП та підвищенню безпеки руху.

Згідно із запропонованими змінами, такі острівці мають влаштовуватися на смузі руху у напрямку населеного пункту та бути підвищені над проїзною частиною на висоту 5-10 см поза населеними пунктами та 15-20 см - в населених пунктах. Крім цього, місця проектування острівців необхідно облаштовувати відповідними технічними засобами.