З 1 липня 2019 року набирають чинності нові зміни у державні будівельні норми щодо проектування автостоянок і гаражів, які вводять можливість влаштовувати зручні перехоплюючі автостоянки на в’їзді до центру великих міст. Такі парковки користуються значною популярністю закордоном, зокрема, у Європі, адже дозволяють зменшити кількість заторів на дорогах, вирішити проблему з нестачею парковок в містах, підвищити їх екологічний стан та налагодити рух транспорту в центрі.
Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
“Запроваджуємо ще одну цікаву європейську практику для налагодження транспортного руху в містах - перехоплюючі автостоянки, так звані “Park&Ride”. Зазвичай вони розміщуються на околицях або при в’їзді у центри великих міст поблизу зупинок громадського транспорту, щоб власник авто міг залишити свою машину і зручно пересісти на метро, автобус чи трамвай. Плата за таку парковку коштує копійки у порівнянні з парковками в центрі, а в багатьох випадках взагалі безкоштовна. Крім того, користувачі перехоплюючих парковок можуть зі знижкою придбати квитки на громадський транспорт “туди-назад”. Це дійсно вигідно і для людей, і для міста. Тому ми також унормували таку можливість у наших ДБН”, - написав він на своїй сторінці у Facebook.
Згідно з будівельними нормами щодо містобудування такі перехоплюючі автостоянки мають входити до складу транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ), що повинні передбачуватися в генеральних планах та комплексних схемах транспорту великих міст для зручної та швидкої пересадки з одного виду транспорту на інший.
Їх кількість і місткість визначається на основі розрахунків перспективних пересадочних пасажиропотоків і пасажирооборотів.
У нових змінах у ДБН “Автостоянки і гаражі” зазначається, що перехоплюючі парковки мають розташовуватися на під’їзді до центральної частини міста поблизу:
- залізничних станцій;
- авіаційних терміналів;
- станцій метрополітену;
- зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту.
Мінімальна відстань до вказаних об’єктів - 150 м.
При цьому, до половини всіх паркомісць на перехоплюючих автостоянках мають розраховуватися для зберігання авто протягом дня, до 25% - для короткочасного зберігання протягом декількох годин.
Зміни у ДБН “Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів” розроблені ПАТ “КиївЗНДІЕП” та доступні за посиланням: https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2019/04/ZM_DBN_V2315.pdf.
Довідково:
Перехоплююча автостоянка − стоянка, розташована поблизу автотранспортних шляхів прямування населення з місця проживання. Призначена для розвантаження центральної частини в приміській і периферійній зонах, шляхом тимчасового зберігання автомобілів при пересадці на громадський транспорт. Дозволяє зменшити завантаженість автотранспортної системи міста, звільнивши її від частини особистого автотранспорту.