На українських трасах влаштовуватимуть нові шумові смуги

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
1

З вересня 2019 року в Україні діють нові зміни у ДБН щодо проектування доріг загального користування, в яких міститься рекомендаційна норма щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах - дорогах вищої категорії (І-ІІ категорії).

Заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе вважає, що такі шумові смуги можуть врятувати життя. Влаштування шумових смуг – це дієвий спосіб підвищення безпеки на дорогах. Такі смуги можуть влаштовуватися на узбіччях і ділянках дороги з підвищеною небезпекою. Під час наїзду автомобіля на них водій відчуває сильну шумову та вібраційну дію. Це змушує інтуїтивно зменшувати швидкість та підвищувати увагу на дорозі.

«Статистика трагічних випадків, що трапляються на дорогах просто вражає, зокрема, через те, що водій заснув за кермом. Приміром, у низці європейських країн, а також у США застосування шумових смуг є обов’язковим і це дозволило досягти значного зменшення аварійності на дорогах – мінімум удвічі, а іноді і в 4-6 разів. Цей факт ми взяли до уваги, переглядаючи ДБН щодо проектування доріг загального користування та прописали доцільність їх влаштування на найбільших трасах», - зазначає Лев Парцхаладзе.

Використання шумових смуг на дорогах є рекомендаційною нормою, яка стосується нового будівництва, реконструкції та капремонту доріг.

Шумові смуги мають влаштовуватися відповідно до технічних вимог, прописаних у ДСТУ 8732:2017 “Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги. Правила застосування”.