За підсумками 4 місяців кількість квартир, придбаних на початкових стадіях будівництва, скоротилася на 35%. Про це заявила директор з маркетингу багатофункціонального житлового комплексу POLARIS Home & Plaza Анжеліка Саакян.
За її словами, ще до карантину кількість продажів квартир на старті проектів (до 6-9 місяців від початку будівельних робіт) становила до 50% від усього обсягу продажів. При цьому на завершальних стадіях будівництва кількість продаваних квартир досягала 30%.
«Популярність інвестування на старті проектів продиктована, з одного боку, прийнятною для покупця ціною, яка на 25-30% нижче, ніж на завершальних стадіях будівництва, а з іншого, - інвестиційним потенціалом квартири вже після завершення будівництва. Наприклад, в об'єктах нових форматів, таких як багатофункціональні житлові комплекси, об'єкти live-work-play, прибутковість вкладень може досягати 50% від початкової суми інвестицій», - розповіла експерт.
Вона вважає, що тривалий карантин зробив істотний вплив не тільки на загальний рівень продажів, який скоротився до 70% в об'єктах економ-класу і до 15% в об'єктах нових затребуваних форматів, а й на інтерес інвесторів до об'єктів на початкових стадіях будівництва.
Анжеліка Саакян зазначила, що на сьогоднішній день в 40% об'єктів житлового будівництва роботи або тільки розпочато (підготовка котловану, облаштування пальового поля), або знаходяться на стадії будівництва каркаса будівель.
«Природно, в умовах карантину потенційний покупець звертає увагу на концепцію майбутнього об'єкта, який створюється інфраструктурний комплекс, якість будівництва, імідж і надійність компаній-забудовників, а також на інвестиційний потенціал планованої покупки», - розповіла вона.
За її словами, вагомим для покупця також є функціональність планувань і додаткові інфраструктурні можливості. Наприклад, на ринку з'являються проекти з однокімнатними квартирами площею близько 45-46 м2, які при бажанні покупця можна переобладнати під 2 рівноцінні смарт-квартири. Крім цього, 6 з 10 покупців звертають увагу на майбутню інфраструктурну складову: підвищеним попитом користуються об'єкти, в яких передбачений вбудований ТЦ, фітнес-центр, студія дитячого розвитку, продуктовий маркет, коворкінг.
«Одним з обов'язкових умов, висунутих інвестором, є вільний від машин простір, закрита територыя ЖК, що охороняється, наявність лаунж-зон, міні-парків тощо», - вважає Анжеліка Саакян.
За її словами, в найближчі 1-2 місяці попит з метою збереження і примноження капіталу буде сконцентровано на 10-15 об'єктах нових форматів на початкових стадіях будівництва.
«У найближчі місяці якісні проекти на старті будівництва залучать понад 70% покупців, об'єкти з терміном будівництва більш 1 року - близько 10%, і на завершальній стадії - до 20%. Таким чином, в умовах обмеженого попиту пріоритетними для покупця стануть якісні об'єкти за найбільш вигідними цінами», - підкреслила вона.