Ефективні інструменти для промислового будівництва

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
сталекс

Український будівельний ринок витримав удар коронакризи, про те, які риси допомагають бізнесу бути в тренді і ставати сильнішими, розповів директор ГК «Сталекс» Олександр Шатохін.

Як оцінюєте ринок і нинішню ситуацію, які тенденції і перспективи?

Світова криза, викликана коронавірусом, в першу чергу призвела до зниження норм споживання, під будівництво як орендних площ, так і нових споруджуваних під виробничі потреби. Але після його закінчення ми очікуємо заходу в Україну інвестиційних фондів та індивідуальних інвесторів, як безпосередньо, так і опосередковано товарними і фінансовими потоками.

Головна тенденція, яка очікується в пост-коронавірусний період - збільшення вимог кінцевого замовника до контролю якості виконання робіт, дотримання норм, правил, стандартів, сертифікацій, надання прогнозованої якості за адекватну вартість. Також швидше збільшиться сервісна складова в старих форматах ціноутворення, тобто, будемо приходити до європейського культурного ринку.

Наскільки сильно пандемія вплинула на діяльність компанії Сталекс?

Пандемія вплинула на діяльність компанії Сталекс, як і на ринок, і на економіку в цілому - негативно. Зменшився попит, знизилася купівельна спроможність кінцевого замовника, зменшилася ємність ринку. Сподіваємося і очікуємо, що побачимо відкладений попит, в наступному році ринок все-таки виросте навіть у порівнянні до 2019 року, а не до 2020. Виросте, маємо на увазі, в об'єктивних одиницях: метрах, тонах і т.ін.

Діяльність компанії Сталекс була сильно ускладнена у період зупинки громадського транспорту. Ми знаходимося в мегаполісі, в якому було практично нереально зберігати 100% функціональність в умовах того, що працівники не могли дістатися на роботу. Це була найбільша складність, з усім іншим ми вміємо справлятися і виявилося, що ми сильніші, ніж думаємо.

Які сегменти/позиції найбільш затребувані на етапі виходу з кризи? Як змінилися вимоги клієнтів?

Вимоги клієнтів змінилися тільки в одному - потрібно «все і на вчора», тому що багато будівництв почалися із запізненням. У проектах і в бюджетуванні ніхто не робить знижку на пандемію і термін закінчення монтажу або будівництва будівель та споруд. Будівельні проекти прив'язані до конкретної календарної дати. Не скрізь йдуть назустріч і продовжують терміни монтажу. Це пов'язано зі зміною і перепогодженням проектів, калькуляції і т.ін. І це серйозні питання, які вирішуються державними структурами, які так само працюють у відносно неповноцінному форматі, тому перепогодження можуть тривати місяцями. Всі йдуть від розуміння, що потрібно зробити все заплановане та вчасно, але з огляду на те, що будівництва почалися набагато пізніше, то і монтаж, і поставки відбуваються в абсолютно стислі терміни.

Сталекс більше 20 років є сильним гравцем на ринку товарів для будівництва, в чому ваші основні переваги? Які ваші риси допомогли вийти з коронакризи без втрат?

Основні переваги компанії Сталекс - це гнучкість, клієнтоорієнтованість і чіткість у роботі. Навіть в сьогоднішні непрості часи вчасно і стабільно, в прогнозовані терміни, реєструємо всі податкові зобов'язання, робимо акцент на роботі за безготівковим розрахунком, за прямими безготівковими перерахуваннями, на відвантаженнях сертифікованої якісної продукції на відповідальні об'єкти з гарантіями, покращуємо якість продукції і переходимо в сегмент середній +. В умовах обмежених поставок сировини з Європи, тобто зриву термінів поставок продукції, ми все-таки приходимо до того, що доводиться збільшувати оборотність складу. І у нас це виходить.

Які самі ходові позиції продукції для посткарантинного ринку?

Цього року зі збільшенням об'єктних продажів збільшилася частка продажів високих профілів Н-60, Н-92. На фасадні профілі серйозний приріст мають всі наші сайдингові продукти - Стальбрус і Стальпанель. Збільшилися в одиницях продажу і стандартні продукти, які використовуються на бюджетні об'єкти, це профнастил С-10, С-20. Але вони теж збільшуються за попитом монтажу на фасади і, звичайно, цю продукцію більше замовляють з вмістом цинку 140, 200, 225 мг. Є ряд об'єктів, на які поставили з однією будівельною організацією більше 150 т шведського металу SSAB товщиною 0,7 мм. Таким чином ми фіксуємо запити ринку на дуже якісну, з великим терміном гарантії, продукцію. До речі, в даному випадку для монтажної організації було важливо отримати гарантійні листи та роз'яснення прямо від виробника SSAB про те, що під їх замовлення вироблятиметься продукція з усіма необхідними характеристиками і поставлятиметься через Сталекс на цей об'єкт. На ці об'єкти виїжджали представники SSAB і проводили консультації з самим замовником.

Цього року все ж більше об'єктних продажів, попит на високі профілі починаючи від Н-45 і закінчуючи Н-92, фасадні Стальпанель, Стальбрус.

Насправді, жодні серйозні зміни не відбулися з запитуваними продуктами, але збільшилася кількість запитів на об'єктні поставки, специфічні кольори RAL та специфічні товщини. Більше продаються 0,7; 0,8; 0,9 мм металу, в основному це покрівельні профнастили, перекриття, покрівля.

Тенденція ринку така, що будівельні організації які не платили передоплату, так і не платять. Особливо складна ситуація з бюджетом, де платять із певною відстрочкою платежу. З огляду на те, що приватний сектор значно знизився в плані продажів, то виходить, що потрібно або кредитувати будівельні організації, працюючи з об'єктами, або знаходити умови у постачальників, де можна взяти таку ж дзеркальну відстрочку платежу і домовлятися. І тут звичайно нам на руку зіграло те, що Сталекс працює більше 20 років на ринку, і те, що ми маємо дуже хороший і якісний рейтинг серед міжнародних страхових компаній і як ближнього, так і далекого зарубіжжя (азіатських, європейських ринків). За великим рахунком, це теж дуже серйозна підмога в нинішні непрості часи. Нинішня тенденція - це боротьба за якість, відповідність, підвищення сервісу, а не боротьба прайсом і здешевленням в товщині.