В Україні розпочали розробляти національну систему реєстрів та кадастрів нерухомості, адресного реєстру і реєстру споруд.
Про це повідомила прес-служба Міністерства розвитку громад і територій.
За прийнятою концепцією кожна земельна ділянка, споруда, квартира та право власності матиме унікальний ідентифікатор, що буде незмінним і виступатиме в якості ключа для обміну даними. Це унеможливить шахрайство при реєстрації прав власності на нерухоме майно.
До національної системи реєстрів та кадастрів нерухомості мають увійти п’ять реєстрів:
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
- Державний земельний кадастр;
- Реєстр будівель та споруд, що буде створено в складі ЄДЕССБ;
- Єдиний адресний реєстр, що має бути створений;
- Оновлений Реєстр адміністративно-територіального устрою.
Між кожним з них буде організовано обмін інформацією та пришвидшено їх наповнення, а комплексні послуги будуть надаватися громадянам через «єдине вікно». Наприклад, при оформленні права власності більше не доведеться отримувати жодних витягів чи довідок, а отримати комплексну послугу стане можливим за одним звернення. Уся інформація з реєстрів відображатиметься автоматично.
При цьому, як зазначили у відомстві, система також буде взаємодіяти з іншими державними реєстрами, зокрема з Єдиним державним демографічним реєстром та Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.