За підсумками 2020 року на столичному ринку первинного житла сегмент бізнес-класу та преміум-класу помітно збільшився і наразі займає разом 35%.
Про це порталу МЕтри повідомили в консалтинговій компанії Nai Ukraine.
“Наразі ринку відомо про майже 90 ЖК бізнес класу, порівняно з пропозицією у 70 ЖК на кінець попереднього року, тим самим, частка у структурі ринку даного класу зросла до на 4 пункти, та на 1 пункт – зросла частка преміум класу. Наростає тренд до більш якісного та комфортного житла”, – зазначають аналітики Nai Ukraine.
За даними компанії, до 30% планувань у бізнес та преміум пропозиції складають варіанти з підвищенним комфортом – з наявностею терас, квартири з покращенними видовими характеристиками, збільшеної площі, пентхауси та дворівневі. Їх вирізняють збільшені площі приміщень, що дозволяють застосовувати різні функціональні та дизайнерські рішення. Так, наприклад, “середня” 2-кімната квартира для бізнес класу – 70-80 м.кв., а преміум – до 90 м.кв., а трикімнатні варіюються у діапазоні від 90 до 150 м.кв. – і саме тут сконцентровані запити споживачів.
Головним фактором, що вирізняє більш дороге житло – це інфраструктурне забезпечення. І саме цей фактор є визначальним при вибору житла. Важлива наявність комерційної інфраструктури (супермаркет, магазини, салони, фітнес, кафе та ресторани тощо), соціального забезпечення (садок, школа, заклади для позашкільних занять, медична клініка), рекреаційного (місця для відпочинку, ландшафтний дизайн, майданчики на відкритому повітрі, щона барбекю, тераси, басейн, експлуатована крівля тощо). Також важливими параметрами стає бізнес підтримка – наявність конференц-залів, лаунжу для неформальних зустрічей, та сервісної складової – максимально автоматизоване управління будинком сучасними смарт-хоум системами, обслуговуюча компанія, консьєрж-сервіс, охорона, тощо.
Фахівці NAI Ukraine відзначають на ринку Києва поліпшення забезпечення паркінгами в нових ЖК – коефіцієнт варіюється від 0,5 до 1,5 місця на квартиру (із середнім 0,8) в “бізнесі” і 1-1, 8 – для преміум-класу (із середнім 1,3).
Несподівано одним з трендів-2020 стало зростання уваги до заміського житла для категорій заможних покупців, що до пандемії концентрували статки у житлі біля центрального ділового району. Прагнення підвищенного комфорту забезпечується проектами в унікальних заміських зонах з доступом до води, лісу, тощо. Перш за все мова про район Козина, проте, все більш заміського житла бізнес формату та вище зявляється у майже всіх приміських зонах із зручним транспортним сполученням із столицею та рекреаційними можливостями – райони Лебедівки, Вишгороду, берегова лінія Лівого берегу, кращі ділянки Києві-Святошинського району.
Водночас, і ринок котеджного житла став пропонувати більш сучасні та оптимізовані для вимогливого споживача формати: архітектурні стилі розвиваються, площа – більш функціональна та спланована, та найчастіше у діпазоні 200-300 м.кв. для заміського котеджу. Проте, у преміум класі, попит на великі площі зберігається.