У 2021 році вартість житла нових форматів категорій комфорт + і бізнес подорожчає до 25%

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
Насиковский

У 2021 році вартість житла нових форматів категорій комфорт + і бізнес виросте в ціні в середньому на 15-25% в залежності від якісних характеристик об'єкта, а також стадії готовності.

Про це повідомив засновник і керуючий партнер групи компаній DIM Олександр Насіковський.

За його словами, цінова ситуація на первинному ринку буде повністю відповідати попиту і якісним характеристикам об'єктів. Експерт зазначив, що лідери вітчизняного девелопменту поступово відмовляються від поняття «масового житла», спираючись на концепції, якість будівництва, створюваних об'єктах інфраструктури.

«В основному це стосується об'єктів нових форматів категорії комфорт + і бізнес, таких як об'єкти live-work-play, еко-рест-комплекси, Highlight-комплекси та ін. На даний момент саме таке житло користується підвищеним попитом потенційних покупців. На сьогоднішній день саме на таке житло спостерігається високий попит у всій Європі: в Україні - 50-55% попиту припадає на такі ЖК, в Польщі - понад 40-45%, в країнах Західної Європи - понад 40%», - розповів Олександр Насіковський.

На сьогоднішній день, на думку керівника групи компаній DIM, тільки кілька українських девелоперів впроваджує нову бізнес-стратегію в будівництві якісного житла, орієнтованої, перш за все, на потенційного покупця. При цьому в основі знаходиться концептуальність, індивідуальний архітектурний стиль ЖК в порівнянні з іншими об'єктами.

«Створення нового концептуального, технологічного і комфортного житла для підвищення якості життя - це нова бізнес-стратегія лідерів українського девелопменту. При цьому забудовники вже використовують в будівництві найсучасніші технології, створивши тим самим нове поняття на первинному ринку житла - TECHUMANITY. Суть його полягає в тому, що всі використовувані нові технології орієнтовані, перш за все, на потреби покупця житла», - зазначив Олександр Насіковський.

У 2021 році, як вважає експерт, збережеться високий попит на якісні об'єкти нових форматів від надійних девелоперів. За його прогнозами, продажі в цих сегментах складуть до 60% від усіх угод на первинному ринку Києва і передмістя.

Говорячи про попит і динаміку продажів, Олександр Насіковський нагадав, що за даними Міністерства юстиції, в 2020 році на ринку житла спостерігалося зниження активності покупців. Так, в порівнянні з 2019 роком, кількість угод скоротилася майже на 3%. На його думку, причини зниження активності покупців очевидні: це наслідки пандемії і пов'язані з нею обмежувальні заходи, крім цього зниження активності було викликано низкою будівельних скандалів. Але в умовах політичної та економічної стабільності, в 2021 році очікується зростання кількості угод в середньому до 3-5% на вторинному ринку і до 10% на первинному ринку.

«Пік активності на первинному ринку наступить в 2 кварталі 2021 року і триватиме протягом 2-3 місяців», - підкреслив він.

Олександр Насіковський також акцентував увагу на тому, що одним з нагальних питань 2021 року стане надійність забудовників. На його думку, в умовах незавершеності реформи ДАБІ, періодично спалахуючих будівельних скандалів, форс-мажорних обставин, як торішній карантин, покупця, крім суто якісних характеристик майбутнього ЖК, буде хвилювати питання гарантій власних вкладень. Одним із способів вирішення цього завдання стане повна прозорість і відкритість компанії-забудовника, а також її фінансовий багаж.

Експерт вважає, що витрати на створення сучасних житлових комплексів, як мінімум на 40-50% вище, ніж собівартість стандартних об'єктів економ-класу.

«Учасники ринку вже усвідомлюють, що реалізувати амбітні проекти тільки за рахунок коштів покупців утопічно. Тому надійність, стабільність забудовника, а також гарантії для покупця, що об'єкт буде завершений вчасно, будуть залежати від стратегії компанії щодо акумулювання коштів на будівництво», - підкреслив експерт.

Олександр Насіковський вважає, що в 2021 році для старту нового проекту девелоперу необхідно акумулювати до 40% від його кошторисної вартості.

«З одного боку, це дозволить забудовнику реалізовувати амбіційний, надсучасний і затребуваний проект незалежно від зовнішньої кон'юнктури, а з іншого - це стане красномовним сигналом надійності компанії для вкладення коштів в її проект», - підсумував експерт.