Кількість інвестиційних продажів на первинному ринку Київської агломерації може перевищити 60%

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
LL4

У 2021 року кількість інвестиційних продажів на первинному ринку Києва і передмістя може перевищити 60% від загальної кількості угод.

Про це повідомила керівник відділу продажів ЖК LUCKY LAND Леся Павленко.

За її даними, в порівнянні з 2020 роком, кількість продажів з метою збереження коштів може збільшитися в середньому на 10%. Вона пояснила це тим, що вкладення коштів у первинний ринок житла до цих пір є найбільш вигідним для інвесторів, так як вартість квартир в нових якісних об'єктах - об'єктах нових форматів категорій комфорт + і бізнес - щорічно збільшується в середньому на 30-35% в гривневому еквіваленті.

З урахуванням інфляції, вкладення в первинний ринок фактично дають щорічний прибуток в розмірі не менше 20-25%, а за весь цикл будівництва розмір прибутку сягає 50% в гривні. А максимальні ставки за гривневими депозитами строком на 2 роки (середній термін будівництва пускової черги житлового комплексу) складають лише 10%. При цьому, банк повинен бути учасником Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Як вважає Павленко, ринок нерухомості має ще й ряд переваг перед конкурентним Фондовим ринком.

«Не дивлячись на те, що вартість квартир в об'єктах нових форматів в середньому на 1/4 вище, ніж в об'єктах категорії комфорт-класу, прибутковість вкладень в такі об'єкти на сьогоднішній день варіюється від 40% до 50%, що підкреслює високу затребуваність у покупців таких житлових комплексів. За найскромнішими оцінками вкладення в якісні об'єкти на первинному ринку житла дають прибуток мінімум в 4-5 разів вище, ніж кошти на депозитних вкладах. Іншими словами, якісні проекти стають важливою мотиваційною складовою для тієї частини потенційних покупців, які прагнуть не просто придбати квартиру, а ще й зберегти свої кошти», - зазначила вона.

За її словами, висока вартість об'єктів нових форматів прямо пов'язана з рівнем витрат забудовників на реалізацію такі проектів.

«Такі ЖК не можна назвати «мас-маркет», або «человейнік». Тільки на створення повноцінної території дозвілля і відпочинку, а також окремих будівель під школу чи садочок, витрати забудовника майже в 3 рази вище, ніж в об'єктах економ-класу і в 1,5-2 рази перевищують витрати девелоперів, які реалізують ЖК комфорт-класу. Окремою статтею витрат є використання якісних будівельних матеріалів, за своїми характеристиками відповідних об'єктів бізнес-класу», - підкреслила Леся Павленко.

Експерт звернула увагу на те, що ступінь інвестиційної привабливості первинного ринку не однакова і залежить від сегмента, в якому будується об'єкт. Вона вважає, що в 2021 році рівень інвестиційних угод в ЖК економ-класу навряд чи перевищить 10% від загальної кількості покупців в цьому сегменті, в об'єктах комфорт-класу інвестиційні угоди можуть скласти 45-55%, а в об'єктах нових форматів житла (категорії комфорт + і бізнес) рівень інвестиційних продажів складе від 50% до 70% від загальної кількості в залежності від конкретного формату і «набору» відповідної інфраструктури, локації (в тому числі близькості рекреаційних зон), стадії будівництва, ціни.

«Найбільша кількість продажів буде спостерігатися в об'єктах на початкових стадіях будівництва і на старті будівництва нових черг добре зарекомендували себе житлових комплексів», - розповіла Леся Павленко.

Вона вважає, що в поточному році продажі квартир в об'єктах нових форматів складуть 55-65% від загальної кількості реалізованого житла на первинному ринку Києва і передмістя. При цьому попит на первинному ринку Києва буде зосереджений в основному на об'єктах нових якісних форматів житла, що відносяться до категорій комфорт + і бізнес. І, на її думку, левова частка всіх продажів - близько 20% від усього споруджуваного обсягу - буде зосереджена в об'єктах нового формату live-work-play.

«На даний момент девелопери в своїх нових проектах намагаються врахувати зрослі потреби покупців. Звідси багатство нових форматів, орієнтованих на певні категорії населення. Особливий акцент забудовники роблять на створенні нових концептуальних житлових комплексів-мікрорайонів, які б в повній мірі задовольняли потреби найвимогливіших покупців в прагненні жити, працювати і відпочивати, не залишаючи його територію», - сказала Леся Павленко.

На її думку, нові формати потенційно можуть «закрити» всі базові потреби майбутніх мешканців в відокремленому, захищеному комфортному середовищі. Це стосується як інфраструктури (дитячі садки, школа зі стадіоном, підземні і наземні паркінги, всілякі сервіси, служби та ін.), Так і можливості працювати, здійснювати покупки і проводити дозвілля поблизу с домом: офіси, коворкінг, всілякі торгові об'єкти, десятки спеціальних зон для занять спортом, розваг і відпочинку. Крім цього, принциповою характеристикою таких об'єктів є закрита територія з дворами, вільними від автотранспорту.

«Ще однією важливою особливістю нових форматів житла, зокрема об'єктів live-work-play, є наявність поблизу рекреаційних зон, як то, наприклад, ліс або парк. І сукупність всіх цих характеристик створює максимально комфортну якість життя. За великим рахунком, можна говорити, що цей формат - це нова версія «спальних масивів», але створена з урахуванням побажань і потреб майбутніх мешканців», - зазначила Леся Павленко.

Що стосується вартості об'єктів нових форматів, то Леся Павленко переконана, що в цьому сегменті житла немає розриву між попитом і пропозицією.

«Нове якісне житло користується підвищеним попитом, від цього і буде залежати цінова динаміка 2021 року. Залежно від стадії будівництва, локації, створюваної інфраструктури, за нашими оцінками, ціна на ЖК нових форматів в 2021 році може збільшиться в діапазоні 20-30%», - підсумувала вона.