На Київщині ринок заміського формату житла за рік виріс на 50%

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
Lion Hills

Пандемія по-новому відкрила заміську житлову нерухомість. За 2021 рік у Київському регіоні (Київ та Київська область) ринок заміського житла зріс на 50%. Попит на цю нерухомість виходить на вищий рівень, адже клієнти шукають не просто затишний будинок чи комплекс за містом, їх цікавлять сучасні об’єкти з нестандартним дизайном та зручною інфраструктурою. Про це порталу МЕтри повідомили в девелоперській компанії «Нове Століття». 

Що відбувається на ринку житла у Києві та області? 

Пандемія, яка триває другий рік, тотально вплинула на ринок нерухомості. Чимало покупців почали розглядати варіант переїзду за місто. За 2021 рік ринок житла у Києві зріс на 25%, концептуальні проекти у столиці – у середньому на 35-40%, заміський формат житла – на 30%, а концептуальні проекти за містом – на 50%.

Плани на покупку заміського житла чи переїзд за місто активно почали з’являтись в українців навесні 2020 року, коли усі опинились в умовах жорсткого локдауну. У той час виник просто бум на оренду заміських будинків. Отримавши перший досвід життя за містом, кияни все частіше почали думати в бік переїзду зі столиці для постійного проживання. Хоч основний ажіотаж на ринку заміської нерухомості фіксувався минулого року, тенденція триває й досі. Ті, хто у 2020 році так і не придбав житло, обрали позицію очікування. Така аудиторія придивляється до будівництва нових об'єктів.

Під час фінансової кризи 2008 року девелопери втратили чималі кошти та довго не розвивали ринок заміського житла. До пандемії COVID-19 Київ та найближче передмістя наповнювався численними ЖК. Та саме пандемія винесла заміську нерухомість знову у тренди. Девелопери переосмислили досвід 2008 року, оцінили попит та починають переорієнтацію. У Київському регіоні вже доступно близько 400 котеджних містечок, більшість з яких ведуть активні продажі.

Однак забудовники розуміють, що є категорія клієнтів, яких не здивуєш таунхаусом за Києвом чи черговим ЖК. Зазвичай у такої аудиторії вже є досвід покупки житла. Тому девелопери почали розробляти нові концептуальні формати житла, які поєднують в собі комфорт міського простору та переваги заміського життя. Концепції проектів такого формату передбачає невисоку поверховість будинків, інфраструктуру, великі тераси чи патіо на перших поверхах. Спочатку такий формат активно розвивався у комплексах комфорт-класу. Однак попит поширився і на більш високий сегмент. Так, у Лісниках під Києвом вже будують перший комплекс подібного формату у класі преміум – Lion Hills. І навіть на етапі бронювання вартість квартир з вересня вже зросла на 25%.

Чого хочуть покупці від заміського житла? 

Один з основних критеріїв вибору нерухомості за містом є доступ до зеленої зони чи водойми. Наявність озелененої території та прогулянка на свіжому повітрі стали пріоритетнішими, ніж розташування будинку чи житлового комплексу.

Рівень забрудненості повітря у Києві у деякі місяці 2021 року був надзвичайно високим. Жителі міста починають розуміти, що навіть елітний ЖК чи клаб-хаус не вирішують цієї проблеми. Попри стрімкий розвиток столиці, місто дедалі більше стає некомфортним для життя: затори, велика кількість жителів, хаотична забудова. І чим старшим/ою стає киянин чи киянка, тим більше з’являється потреба втікти ближче до природи. Заміське житло стає тим самим місцем сили, де можна відпочити від міського галасу.

Однак і до заміських комплексів у аудиторії збільшується перелік вимог: свіже повітря, природне оточення, малоповерхова забудова, великий простір, якісні матеріали, сучасні архітектурні рішення.

Оскільки за 2 роки пандемії багато, хто налагодив віддалену роботу або не має потреби щодня бути в офісі, тому й наближеність до міста не стоїть на першому місці. Але для клієнтів, як і раніше, важливою є інфраструктура. Як показує досвід, заміським життям починають цікавитись у середньому після 35+ років. Часто у цієї аудиторії вже є родина, домашні улюбленці. Тому для них важливо, щоб  поруч були школа/садок, супермаркети та центри розваг.

Цей сегмент аудиторії не полює за царськими будинками на 500+ кв. метрів. Вони прагнуть раціонально вкладати кошти та цінують функціональність.

Ще однією із вимог/побажань є делегація питань по догляду за заміським житлом. Клієнти цінують свій час, тому не готові самостійно розв'язувати питання догляду за будинком, зокрема, шукати підрядників. Тому надають перевагу комплексам, де працює надійна керуюча компанія.

Оскільки у Київському регіоні концептуальне заміське житло лише набирає оберти, попит на такий формат триматиметься й у 2022 році.