Вкладання коштів в сегмент прибуткових будинків приносить 10% річних

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Окупність інвестицій від будівництва прибуткових будинків (переважно сервісних апартаментів) становить в середньому від 7 до 10 років, а прибуток від приватних інвестицій становить близько 10-12% на рік.

Про це повідомив співзасновник та керуючий партнер компанії INSPI Development Володимир Семенцов.

За його даними, у найближчі 3-5 років на ринку нерухомості частка приватних інвесторів у сегменті сервісних апартаментів може зрости до 20-25%. Іншими словами, у найближчій перспективі вкладання коштів в об’єкти сервісних апартаментів стане вагомою альтернативою інвестуванню в первинний ринок житла.

“Для девелопера окупність інвестицій в створення сервісних апартаментів дорівнює окупності комерційних об’єктів у вдалих локаціях: офісних приміщень, ТРЦ районного формату тощо. А для громадян, що воліють вкладати кошти для їхнього збереження та примноження, з’явилася вагома альтернатива первинному ринку житла”, - наголосив Володимир Семенцов.

На його думку, найбільш привабливими для розвитку сегменту сервісних апартаментів є великі обласні центри країни, зокрема Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Львів, а також низка міст, в яких створені найбільш сприятливі умови для ведення бізнесу, наприклад, Вінниця, Житомир, Івано-Франківськ.

Окрім цього, велика затребуваність таких об’єктів спостерігається в регіонах з великими рекреаційними можливостями, наприклад, на узбережжі Чорного, Азовського морів та Карпатах.

“Розвиток сегменту сервісних апартаментів на пряму залежить від економічних умов того чи іншого міста, туристичного потенціалу. З часом такі об’єкти можуть стати вагомою альтернативою сегменту оренди житла, але з додатковими перевагами та великим інвестиційним потенціалом”, - каже експерт.

Володимир Семенцов зазначив, що сервісні апартаменти передбачають не лише створення комфортних і зручних апартаментів для життя, а ще й повного спектру корисних “сервісів” для орендаря: від лобі з ресепшн, кав’ярень та зон відпочинку до рум-сервісу, клінінгу, зручної оплати комунальних витрат.

За його даними, сума інвестицій в створення сервісних апартаментів комфорт-класу на 100-150  апартаментів з власною керуючою компанією у форматі live-work-play (з кав’ярнями, фітнес-центрами, магазинами, невеликими ТЦ, коворкінгами тощо) може обійтися забудовнику щонайменше в $6-8 млн, що на 25-30% дорожче, ніж будівництво ЖК цієї ж категорії.

“Реалізація проєкту сервісних апартаментів суттєво дорожче, ніж будівництво житла. Проте найголовнішою перевагою цього проєкту є постійний прибуток вже після введення об’єкта в експлуатацію, чого не має у більшості  новобудов в яких для інвесторів, щоб почати отримувати прибуток, ще треба зробити ремонт і меблювати помешкання”, - наголосив він.

Фахівець розповів, що українські девелопери все частіше звертають увагу на розвиток цього сегменту, який за своєю суттю є   комерційною нерухомістю.

За його даними, наразі в Україні реалізується близько більше десятка проєктів сервісних апартаментів переважно у форматі прибуткових будинків та апарт-готелів. Проте у найближчі 2-3 роки їхня кількість може зрости щонайменше в 1,5 рази.

“Українські девелопери, що займаються переважно будівництвом житлової нерухомості, намагаються диверсифікувати власні ризики, шукаючи найбільш прибуткові і найменш ризиковані сегменти для власного розвитку. Звісно, такі кроки потребують змін і в наявних бізнес-процесах, наприклад, це стосується створення власних керуючих компаній, впровадження  нових фінансових інструментів і  моделей для приватних інвестицій”, - резюмував Володимир Семенцов.