У 2022 році реформування містобудівної діяльності разом із законодавчим захистом покупців-інвесторів житла може радикально змінити правила гри на ринку девелопменту.
Таку думку висловив Михайло Підвисоцький, засновник та керуючий партнер групи компаній Concept Group.
І, як вважає експерт, близько 20% девелоперів вже готові до впровадження нових умов для ведення бізнесу.
“По суті, містобудівна реформа - це знищення корупції, створення належних умов для розвитку будівельної галузі та потужний виклик принципам роботи українських забудовників. Наразі в Україні діяльність 20% компаній-девелоперів ґрунтується не тільки на отриманні прибутку, а на створенні умов для комфортного життя всіх містян. Лідери ринку чудово розуміють, що через хаотичну забудову у найближчому майбутньому Київ може перетворитися на екологічно небезпечне гетто, затиснуте зашморгом автомобільних корків”, - зазначив Михайло Підвисоцький.
На думку експерта, забудовникам варто орієнтуватися не лише на потребу громадян в новому житлі, на його відповідності трендам енергоощадності та збереження довкілля, а ще брати активну участь в розвитку транспортної та інженерної інфраструктури, долучатися до створення нових парків, скверів та інших інфраструктурних об’єктів для всіх містян.
“Великим компаніям, лідерам ринку, цілком до снаги витрачати частину отриманого прибутку від реалізації власних житлових комплексів на розвиток потреб міста, на той чи інший соціальний чи інфраструктурний проєкт. У найближчі 2-3 роки для забудовників-лідерів ринку саме така стратегія власного розвитку через сталий розвиток міста може стати найбільш перспективною, необхідною умовою для ведення бізнесу”, - наголосив він.
Експерт вважає, що в сучасному девелопменті замало створити “обгортку” майбутнього ЖК, а варто зосередити увагу на якості будівництва, використовуваних будматеріалів, створенню життєвого простору, належної транспортної інфраструктури самостійно та у партнерстві з місцевими органами влади. Важливо також долучатися до соціальних ініціатив, спрямованих на збереження пам’яток архітектури, екології міст, створення нових екологічних життєвих просторів тощо. “Прибуток - це не лише про гроші, а про комфортне життя майбутніх поколінь. Крім того, турбота про місто - це і є додана вартість іміджу забудовника та його проєктів”, - підсумував Михайло Підвисоцький.