В Україні набув чинності новий Порядок реєстрації прав на нерухоме майно

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
key

З 6 вересня 2016 року почав діяти новий Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно. Зміни до Порядку
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
були внесені постановою Кабінету міністрів №553 від 23 серпня 2016 року.

Як повідомляє Domik.ua, відповідно до нової редакції Порядку, для реєстрації прав на нерухоме майно слід подати заяву нотаріусу або державному реєстратору.

Для того, щоб зареєструвати право власності на будівлю та земельну ділянку, на якій розташована будівля, досить подання однієї заяви.

Також одна заява подається при реєстрації права власності на нерухомість та прав, які є похідними від права власності на дане майно.

Для реєстрації права власності в першу чергу, роздруковується заяву за допомогою програми Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, яке має підписати заявник.

Далі заява реєструється в базі даних і долучається до документів, які заявник надав для реєстрації.
Моментом прийняття заяви вважається дата і час його реєстрації.

При реєстрації права власності нотаріус або держреєстратор повинен перевірити особу заявника за паспортом громадянина України. Іноземні громадяни надають національний, службовий, дипломатичний паспорт, посвідку на проживання або інший документ, що посвідчує особу.
Після того, як відомості будуть внесені до Реєстру, держреєстратор формує інформацію з реєстру, яка розміщується на сайті Міністерства юстиції для подальшого перегляду заявником з урахуванням терміну держреєстрації, за який сплачено адміністративний збір. Крім того, за бажанням заявника дана інформація з Реєстру може бути надана в паперовій формі. Інформація роздруковується на аркушах формату А4, при цьому спеціальні бланки, печатка, підпис державного реєстратора не використовуються.

Інформація з Реєстру в паперовій та електронній формах має рівну юридичну силу.

Згідно з новою редакцією Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно, деякі заяви про реєстрацію речових прав на нерухомість можуть подаватися в електронній формі.

Зокрема, через веб-портал Міністерства юстиції подаються такі заяви про держреєстрацію:
1. Припинення договору іпотеки - в разі придбання (передачі) об'єкта іпотеки за результатами публічних торгів. Реєструється за заявою державного виконавця.
2. Обтяження. Реєструється за заявою органу державної влади або посадової особи, якими було встановлено, припинено або змінено обтяження.
3. Прав, що є похідними від права власності (за винятком іпотеки). Реєструється згідно із заявою власника, іншого правонабувача або сторони угоди, в якій виникло дане право.
4. Права власності на окремий об'єкт нерухомості (квартира, нежитлове або житлове приміщення), в будівництво якого інвестували кошти фізичні або юридичні особи. Реєструється за заявою забудовника (особи, що залучила кошти).