У нових державних будівельних нормах щодо містобудування (
ДБН Б.2.2-12:2018 “Планування і забудова територій”) введена норма щодо розробки комплексних схем транспорту (КСТ) на 30-40 років у містах з кількістю населення понад 100 тисяч осіб. Це довгострокова стратегія розвитку транспортної системи міст для ефективної організації та раціонального розвитку міського транспортного руху. Про це порталу нерухомості повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
“Проблема транспорту у великих містах залишається однією з найактуальніших. Починаючи від заторів, збоїв у роботі громадського транспорту, закінчуючи недосконалістю транспортних маршрутів чи нестачею місць для паркування на дорогах. Для оптимізації роботи всієї транспортної системи потрібна чітка стратегія розвитку транспортної системи, але не на 5-10 років, а на найближчі 30-40 років. У новому ДБН щодо містобудування ми внесли таку норму щодо необхідності в містах з населенням більше 100 тисяч людей розробляти комплексні схеми транспорту на 30-40 років”, - зазначив Лев Парцхаладзе.
КСТ передбачає аналіз існуючого стану транспортної мережі - роботу громадського та іншого міського транспорту, ефективність залізничних, морських чи авіаперевезень, автобусних, трамвайних та інших маршрутів, а також функціонування аеропортів, вокзалів, портів тощо - на основі якого визначаються подальші кроки та шляхи розвитку.
КСТ розробляється як окремий документ на основі затвердженого генерального плану міста. У ньому повинні враховуватись соціально-економічні та планувальні особливості міста, зростання населення і території, розміщення населення і його демографічна структура, перспективні зміни у розміщенні підприємств промисловості, будівництва, великих торгових й інших об’єктів та виходячи з цього обов’язково - перспективний рівень автомобілізації.