З 1 липня набувають чинності зміни у ДБН “Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів”, якими унормовано можливість проектувати автоматизовані автостоянки для легкових автомобілів в містах України. Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва і ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
“Перші автоматизовані стоянки для авто з’явилися у світі ще на початку 20-х років минулого століття. Тобто, майже 100 років тому. В Америці їх почали будувати ще в 40-50-х, а в Європі у 70-80-х. І це дійсно ефективна альтернатива звичайним гаражам. По-перше, це заощаджує простір для розміщення таких парковок і на невеликій ділянці землі може розмістити у декілька разів більше машин. По-друге, це економія часу водіїв на парковку, тому що все відбувається автоматично. Ми, на жаль, лише нещодавно прийшли до цього. І тепер можливість проектування таких парковок нарешті унормована у ДБН. Сподіваюсь, що після вступу в дію цих змін таких автостоянок в Україні значно побільшає, а проблем з нестачею паркомісць у великих містах, особливо в центрі, навпаки стане суттєво менше”, - написав він на своїй сторінці у Facebook.
Лев Парцхаладзе пояснив, що у чинному на сьогодні ДБН щодо автостоянок унормовано можливість проектування лише звичайних та механізованих гаражів, тобто, таких, де вертикальне переміщення автомобілів здійснюється за допомогою спеціальних підйомників чи механізмів, а горизонтальне, безпосередньо на машиномісце - за участю водія. Принцип роботи автоматизованих гаражів пов’язаний з повною автоматизацією усіх процесів, коли і в’їзд, і виїзд автомобіля на місце для паркування відбувається без участі водія та пасажирів.
За словами заступника міністра, проектування таких парковок буде особливо актуальне для районів великих міст із щільною забудовою, де немає достатньо місця для розміщення звичайних автостоянок.
Згідно зі зміною у ДБН, склад і площа приміщень, несучих конструкцій, кількість ярусів у автоматизованих гаражах визначається відповідно до завдання на проектування та залежить від особливостей і технічних можливостей застосовувати такі механізми.
Керування пристроєм для переміщення автомобілів і контроль його роботи в автоматизованих гаражах передбачається з приміщення диспетчерської. Вона розташовується на посадковому поверсі.
При проектуванні автоматизованих гаражів необхідно передбачати доступ персоналу для технічного обслуговування на кожен ярус розміщення автомобілів та до кожного місця стоянки.
Також автоматизовані гаражі можна пристроювати до будинків за умови їх відокремлення протипожежною стіною 1 типу. Максимальний обсяг пожежного відсіку для автоматизованих гаражів - не більше 200 автомобілів.