Уряд на своєму засіданні 3-го квітня 2019 року схвалив постанову “Про внесення змін до Переліку центральних органів виконавчої влади, до повноважень яких належить питання нормування у будівництві”. Її впровадження дозволить впорядкувати, систематизувати і тим самим прискорити перегляд застарілих галузевих норм у будівництві - будівельних норм і правил (СНіПів), які стосуються проектування виробничих об’єктів у різних галузях, зокрема, промисловості та транспортній інфраструктурі.
Проект постанови був розроблений Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України.
“В Україні все ще діє близько 60 СНіП та СН - галузевих будівельних норм та правил, що затверджувались ще в Радянському Союзі. І їх вкрай потрібно переглянути та оновити. Сьогодні, згідно з чинним Переліком центральних органів виконавчої влади, це питання відноситься до повноважень міністерств, деяких державних служб і агентств. Проте у чинному Законі “Про будівельні норми” чітко прописано, що нормування у будівництві мають здійснювати лише міністерства. І через цю колізію оновлення таких важливих вузькоспеціалізованих норм сьогодні гальмується. Саме тому Мінрегіоном були розроблені відповідні зміни до вищезазначеного Переліку і визначена конкретна компетенція кожного з міністерств у здійсненні повноважень щодо нормування у будівництві”, - написав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.
Ці зміни дозволять впорядкувати та систематизувати роботу з перегляду таких застарілих галузевих будівельних норм як СНіП. Це, у свою чергу, сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості промислового будівництва в Україні.
СНіП та СН (будівельні норми та правила) – основні загальносоюзні нормативні акти у будівництві, що затверджувались Держбудом СРСР для обов’язкового застосування на території СРСР. Вони мають переважно галузеву специфіку та стосуються технологічного проектування різноманітних об’єктів виробничого призначення, транспорту, гідротехнічних споруд, підземних газосховищ, підземних гірничих виробок. Ці норми можливі до перегляду виключно міністерствами, які формують політику щодо таких об’єктів.