Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України оновило державні будівельні норми щодо проектування автомобільних доріг загального користування. Відповідно до змін, звужується ширина лівих смуг руху на дорогах І категорії - з 3-ма і більше смугами руху в одному напрямку. Тепер вона складатиме 3,5 м замість 3,75 м.
Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
За словами заступника міністра, норма вступає в дію з 1 вересня цього року і застосовується обов’язково під час нового будівництва швидкісних доріг.
“Звуження ширини смуг руху на дорогах - дуже вдала практика для підвищення безпеки, яка працює у багатьох країнах Європи та світу. Тому ми вирішили запровадити її під час нового будівництва найбільших і найінтенсивніших українських трас при влаштуванні лівих швидкісних смуг. Це дозволить мінімізувати перевищення дозволеної швидкості на дорогах, зробить водіїв більш уважними за кермом, а, отже, аварій і ДТП стане менше. Зміна почне діяти вже з 1 вересня”, - написав Лев Парцхаладзе
на своїй сторінці у Facebook.
Крім того, новими змінами встановлено нову ширину зупиночної смуги руху на дорогах вищих категорій (І-ІІ категорій) - 3 м замість 2,5 м. Парцхаладзе пояснив, що чинна ширина зупинкової смуги у 2,5 м є дуже небезпечною і спричиняє додаткові аварії. Особливо це актуально для вантажних автомобілів, які не можуть у повній мірі безпечно та зручно розміститися на такій ділянці дороги.
Також у нових змінах в ДБН встановлені сучасні та більш безпечні вимоги до проектування горизонтальних та вертикальних кривих. Це актуально для гірських трас, трас на іншому складному ландшафті тощо. Завдяки встановленню більш безпечних мінімальних радіусів кривих нові дороги проектуватимуться з кращою видимістю.
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП “ДерждорНДІ”, вже опубліковані та вступають в дію з 1 вересня 2019 року.