З 1 вересня 2019 року набирають чинності зміни у державні будівельні норми щодо проектування доріг загального користування. Зокрема, в них міститься рекомендаційна норма щодо використання шумових смуг на найбільших українських трасах - дорогах вищої категорії (І-ІІ категорії).
Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
За словами заступника міністра, такі смуги можуть влаштовуватися на дорожніх узбіччях і ділянках дороги з підвищеною небезпекою. Під час наїзду автомобіля на них водій та інші пасажири відчувають сильну шумову та вібраційну дію, що змушує інтуїтивно скидати швидкість та підвищувати увагу на дорозі.
“Втома водія або недосип може мати катастрофічні наслідки. Наприклад, у Великобританії навіть провели дослідження на цю тему. Результати шокуючі - кожен 10-й із опитаних водіїв зізнався, що засипав за кермом, кожен 4-й - хотів заснути, бо відчував себе втомленим і млявим. В Україні, я думаю, ситуація не краща. Влаштування шумових смуг на трасах може дійсно суттєво підвищити безпеку на дорогах та зменшити кількість можливих ДТП. Тому ми прописали доцільність їх влаштування на найбільших трасах. Норма почне діяти у вересні”, - написав Лев Парцхаладзе
на своїй сторінці у Facebook.
Використання шумових смуг на дорогах є рекомендаційною нормою, яка стосується нового будівництва, реконструкції та капремонту доріг. За підрахунками експертів, їх влаштування може сприяти зменшенню кількості ДТП у 4-6 разів.
Шумові смуги мають влаштовуватися відповідно до технічних вимог, прописаних у ДСТУ 8732:2017 “Безпека дорожнього руху. Смуги шумові. Загальні технічні вимоги. Правила застосування”.
Зміни у ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП “ДерждорНДІ” та вступають в дію з 1 вересня.