У нових змінах до державних будівельних норм щодо проектування доріг загального користування введена рекомендаційна норма - передбачати дорожній технологічний зв’язок на найбільших українських трасах для влаштування так званих SOS-станцій - станцій екстреного зв’язку. Зазвичай, вони розташовуються кожні 500 м - 2 км вздовж траси для виклику необхідної допомоги: поліції, швидкої або евакуатора у разі екстреної ситуації на дорозі.
Норма вступає в дію з 1 вересня цього року і стосується нового будівництва та реконструкції доріг І категорії - це траси міжнародного значення. Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
“Впроваджуємо ще одну європейську практику безпеки на трасах - станції екстреного зв’язку. На дорозі може трапитися різне, тому в багатьох країнах Європи, наприклад, щоб убезпечити водіїв та пасажирів авто на трасах у разі виникнення можливої надзвичайної ситуації вздовж дороги кожні декілька кілометрів проектують невеликі SOS-станції. З їх допомогою можна викликати швидку, поліцію, скористатися аптечкою і так далі. Тепер така практика може запроваджуватися і в нас. Новими змінами у ДБН введено рекомендаційну вимогу - передбачати відповідний технологічний зв’язок на трасах для влаштування цих SOS-станцій”, - написав Лев Парцхаладзе
на своїй сторінці у Facebook.
Вигляд та комплектація таких SOS-станцій, а також відстань, на якій вони будуть розташовуватися та час прибуття на місце відповідних екстрених служб будуть визначатися індивідуально згідно з проектом.
Зміни у ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП “ДерждорНДІ” та вступають в дію з 1 вересня.