З 1 вересня швидкісні траси мають будуватися зі звуженою крайньою лівою смугою

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
дор

З 1 вересня набули чинності нові зміни у державні будівельні норми щодо проектування доріг загального користування, якими передбачено обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на найбільших трасах (дорогах І категорії) при їх новому будівництві – до 3,5 м замість 3,75 м.

Крім цього, встановлено нову ширину зупинкової смуги руху на дорогах вищих категорій (І-ІІ категорій) - 3 м замість 2,5 м. А також сучасні та більш безпечні вимоги до проектування горизонтальних та вертикальних кривих, які дозволяють проектувати гірські та інші траси на складних ландшафтах з кращою видимістю.

«Європейські вимоги проектування безпечних та якісних трас вже в дії. З 1 вересня вступили в силу нові зміни у ДБН “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво”. Серед них – обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на нових найбільших трасах. У світі вже неодноразово доведено взаємозв’язок між шириною смуги руху та аварійністю на дорогах. За статистикою, на більш широких дорогах - 3,75 м і ширше є більша концентрація ДТП. Адже замість однієї машини можуть рухатися 2 і є значно вищий ризик аварій та зіткнень. Тому ми впровадили європейську практику звуження крайніх лівих смуг на трасах. Так водії будуть більш уважними за кермом і ДТП буде менше», - прокоментував введення в дію нових змін заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.

Щодо розширення зупинкової смуги, він відмітив, що ширина смуги у 2,5 м, яка була раніше, небезпечна, особливо для вантажного транспорту, і лише спричиняє додаткові аварії на трасах. Тому було прийнято рішення розширити її до 3 м задля підвищення безпеки на дорогах.

Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП “ДерждорНДІ” і вступили в дію з 1 вересня 2019 року.