В умовах всеукраїнського локдауна тільки 10-12 компаній зможуть вести будівництво в запланованому обсязі, якщо, звичайно, не будуть прийняті жорсткі обмежувальні заходи на ведення будівельних робіт.
Таку думку висловив засновник і керуючий партнер групи компаній DIM Олександр Насіковський.
За його словами, найбільші гравці київського ринку будівництва житла вже готові до можливого локдауну. Він зазначив, що запас фінансової міцності 5-7 компаній - лідерів ринку - дозволить вести безперебійне будівництво протягом 9-15 місяців без залучення коштів покупців.
При цьому, як вважає експерт, за аналогією з весною 2020 року, велика ймовірність появи «стиснутої пружини» попиту: в період локдауна кількість угод зменшиться, але вже після зняття обмежень очікується різке зростання продажів.
«На сьогоднішній день поки ще складно робити прогнози щодо наслідків можливого локдауна. Але, якщо спроектувати ситуацію на березень-квітень 2020 року, зменшення рівня продажів може скласти в середньому від 30% до 70% в залежності від рівня попиту на той чи інший об'єкт, стадії будівництва, конкурентних переваг об'єкта, від активності компанії на будмайданчику, а також від іміджу самого забудовника», - розповів Олександр Насіковський.
Експерт вважає, що в найбільш затребуваних об'єктах, що будуються, які за своїми якісними характеристиками відповідають зрослим вимогам покупців, падіння попиту може бути мінімальним і ситуативним. А рівень цін на такі проекти на початкових стадіях будівництва, або на старті будівництва нових черг проєктів, що добре зарекомендували себе, найбільш вигідний для потенційних інвесторів.
Олександр Насіковський переконаний, що увагу потенційних покупців під час форс-мажорних обставин, буде сконцентровано в основному на процесі будівництва: чи немає тимчасових пауз, чи не припинені роботи на об'єкті. При істотних обмеженнях, для забудовників дуже важливим стане питання динаміки ведення будівельних робіт.
«На даному етапі можна говорити, що локдаун - це величезний іміджевий ризик для забудовника. Тому лідери ринку вже готують ряд спеціальних антикризових заходів, спрямованих на максимальну публічність і відкритість компанії перед своїми покупцями», - резюмував засновник і керуючий партнер групи компаній DIM.