Підвищення тарифів на перевезення вантажів викликало занепокоєння в будівельній галузі

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
рельс

З 17 серпня 2021 року набув чинності Наказ Міністерства інфраструктури України щодо зміни тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом. Відповідно до нього, підвищення тарифів відбуватиметься у два етапи:

- з 17 серпня 2021 року - встановлення тарифу для вантажів позакласної групи на рівні вантажів 1-го тарифного класу, а також підвищення на 8% тарифів на перевезення вантажів 1-го та 2-го класів. Також, зросте на 51,8% тариф на порожній пробіг вантажних вагонів.

- з 1 січня 2022 року - підвищення тарифу на 20,4% для вантажів 1-го класу та на 6,5% для 2-го класу.

За ініціативою Голови Комітету Конфедерації будівельників України з питань будівельної продукції, заступника Голови Ради директорів КБУ, Генерального директора ПБГ «Ковальська» Сергія Пилипенка, Конфедерація направила офіційний лист до органів влади, в якому висловила своє занепокоєння і звернула увагу на те, що підвищення тарифів відбулося без врахування майбутнього подорожчання товарів і соціальних наслідків.

На думку учасників Комітету процес підняття тарифів на перевезення призведе до зростання цін на промислову продукцію та збільшення інфляції, і головне — це впливатиме на кінцевого споживача, звичайного українця. Нові тарифи призведуть до:

- створення додаткового навантаження на бюджет, що є загрозою своєчасної та повноцінної реалізації президентської програми «Велике будівництво»;

- погіршення екологічної ситуації;

- підвищення собівартості на сировину, зокрема призведе до подорожчання дорожніх робіт, що вплине на відновлення економіки;

- створення масштабного прецеденту корупційних ризиків в де-факто некерованій державній монополії;

- відсутності прозорого менеджменту в Укрзалізниці;

- подорожчання будівництва житлової нерухомості, що наносить пряму шкоду сім'ям, які роками збирають на власне житло.

Найгіршим наслідком незапланованого підвищення тарифів стане зупинка інвестиційної діяльності компаній, які вимушені всередині третього кварталу поточного року переглядати свої бюджети. Це призведе до зниження капітальних інвестицій та може відобразитися і на соціальних гарантіях для звичайних робітників.

У зв’язку з вищевикладеним, Конфедерація будівельників України пропонує:

- створити орган з питань державного регулювання у сфері транспорту для переходу до більш ефективних практик формування тарифної політики Укрзалізниці;

- дотримуватися виважених дій у контексті тарифоутворення та прозорого діалогу всіх учасників ринку;

- провести спільну зустріч із представниками будівельної галузі задля обговорення порушених питань та перегляду неаргументованої нової тарифної політики Укрзалізниці.

Лист було направлено: Президенту України Володимиру Зеленському, Прем’єр-міністру України Денису Шмигалю, Міністру розвитку громад та територій України Олексію Чернишову, Міністру інфраструктури України Олександру Кубракову, Голові Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Юрію Кіселю, Голові Комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Андрію Клочко, Заступнику Голови Комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олені Шуляк, Голові Виконавчого комітету реформ Нацради реформ при Президентові України Михаїлу Саакашвілі, В.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександру Камишину.

Лист підтримали компанії: ПБГ «Ковальська», ТОВ «Біг Проджект», ТОВ «Центр Гідроізоляції і Покрівлі», ДП «Caparol Україна», ДП «Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій», ПРАТ «Дікергофф Цемент Україна», ПрАТ СБК «Слобожанська будівельна кераміка», Завод композитної арматури та сітки «Імператив», ТОВ «ТВК ЄКАТЕРИНОСЛАВСЬКА ДВЕРНА АРТЕЛЬ», ТОВ «Дайвер лтд», Представництво в Україні «Сен-Гобен Будівельна Продукція Україна», ТОВ «ТПК-ЦЕНТР», ТОВ ЕСКО «Екоенергоінновація», ТОВ «ВОРЛД АКУСТІК ГРУП УКРАЇНА», ТОВ «Аерок», ТОВ «ВЕКА Україна», ТОВ «Вартіс», ТОВ «Моноліт-РРА», ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг», ТОВ «Фабрика« Варіант», ГК «CRH Україна», ПАТ «Подільський Цемент», ТОВ «АСТОР І КО».