У проекті нових галузевих будівельних норм щодо проектування доріг з асфальтобетонним покриттям встановлюються сучасні вимоги до проектування автомобільних доріг європейської якості. За експертними оцінками, це сприятиме підвищенню їх строку служби в середньому на 15-20% та зменшить появу тріщин у 2 рази.
Норми стосуються проектування нового будівництва, реконструкції або капітального ремонту доріг загального користування.
Читайте також: Стотисячні міста розроблятимуть комплексні схеми транспорту на 30-40 років
Заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе з цього приводу зазначив: “Сьогодні при проектуванні покриття на дорогах враховуються не всі чинники, які впливають на їх якість та довговічність. Наприклад, параметри міцності та укріплення не лише покриття, але й грунтів, можливі зсуви та інше. Тому ми розробили новий документ - галузеві будівельні норми, в яких прописали використання сучасних рішень і технологій для проектування більш якісних автомобільних доріг”.
Так, у новому ГБН вводяться:
- чіткі вимоги до мінімальної міцності грунтів та його укріплення;
- додаткові вимоги до пружності основи під асфальтобетоном;
- більш коректний розрахунок можливих зсувів у грунті;
- підвищені параметри навантаження на грунт для великовагового транспорту;
- обов’язкове влаштування уступів для з’єднання дорожніх полотен при розширенні доріг та інші зміни.
Проект цього нового ГБН розроблений у розвиток державних будівельних норм щодо проектування доріг загального користування.
Галузеві будівельні норми (ГБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.