Забудовники подвоїли витрати на маркетинг

Підписуйтесь на Telegram канал МЕтри
Масив-1024x713

У поточному році маркетингові витрати забудовників порівняно з 2018 роком збільшилися майже в 2 рази. На сьогоднішній день вони становлять до 4-6% від вартості квадратного метру.

Про це на III Residential Development Forum розповів технічний директор компанії NOVBUD В’ячеслав Бевза.

Експерт зауважив, що такі зміни в маркетинговому просуванні житлових комплексів пов’язані зі «щільною» конкуренцією забудовників та, відповідно, великою кількістю пропозиції на первинному ринку житла.

«У світовій практиці доля маркетингових витрат в девелопменті житла може сягати 8-10%. Проте через невисоку маржинальність в сегменті масмаркету, а це близько 80% українського ринку новобудов, подальше зростання маркетингових витрат забудовників є малоймовірним. А будь-яке їхнє збільшення суттєво позначиться на вартості продажу житла», - зауважив В’ячеслав Бевза.

На його погляд у 2020-2022 роках одними із найбільш ефективних маркетингових інструментів на первинному ринку нерухомості стануть впроваджувані діджитал-технології.

«Забудовники налаштовані дедалі більше використовувати діджитал-інструменти в просуванні власних ЖК, але в кожного будуть власні стратегії і тактики, як «перемогти» на полі діджиталу, які ніші і інструменти використовувати. Це буде нова епоха експериментів, перевірки наявних гіпотез та нових неочікуваних відкриттів», - вважає експерт.

Окрім цифровізації ринку, на його погляд, одними з основних маркетингових драйверів у найближчі 2-3 роки стануть PR та репутаційний маркетинг, вплив яких досі недооцінений гравцями ринку.

«Хто матиме максимальну автоматизацію діджитал-процесів разом з моніторингом всіх KPI, той зможе досягти ефективних продажів. А якщо це супроводжуватиметься якісним репутаційним PR та «солодким» креативом прямо в кишенях потенційних покупців – це будуть геніальні компанії. Ті ж, хто зуміє керувати собівартістю і дохідністю девелоперського бізнесу зі свого смартфону, стануть недосяжними лідерами», - підсумував В’ячеслав Бевза.