З осені цього року українські дороги можуть проектуватися більш якісними, оскільки зміненими будівельними нормами рекомендовано використовувати геосинтетичні матеріали у будівництві. Про це повідомив президент Конфедерації будівельників України Лев Парцхаладзе.
«Геосинтетичні матеріали мають використовуватися більш широко, адже це якість, а отже, більший строк служби наших доріг. Крім того, вони дозволяють істотно знизити вартість будівництва, ремонту і утримання доріг. Це також екологічно - зменшуються витрати природних матеріалів і знижуються обсяги підготовчих робіт. Тому ми вкотре акцентуємо увагу на цій темі і вже внесли відповідні зміни у ДБН, де рекомендуємо використовувати геосинтетики при будівництві трас. Норми діють з 1 вересня цього року», - розповів президент Конфедерації будівельників України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.
Він підкреслив, що такі матеріали особливо важливо застосовувати на слабких грунтах та грунтах з підвищеною вологістю для покращення міцності дорожнього покриття.
В цілому, за підрахунками експертів, використання геосинтетиків у дорожньому будівництві дозволяє до 20% укріплювати дорожнє покриття, до 30% підвищувати строк його служби та загалом знижувати утворення можливих дефектів на дорогах.
Крім того, геосинтетики прості у використанні та укладанні, а також компактні при транспортуванні. «Впевнений, майбутнє якісних доріг саме за геосинтетиками!» - підсумував Парцхаладзе.
Довідково:
Сьогодні у світі випускається близько 400 видів геосинтетиків. Це геотекстиль, геосинтетичні гратки та сітки, геомембрани та геокомпозити. Вони можуть бути у вигляді рулонів, стрічок чи об'ємних матеріалів, один із компонентів яких виконаний із синтетичного або натурального полімеру.